top of page

לא לקטיף, לא לאוסלו


תקשורת חסרת אחריות מרבה להשתמש במושג המטופש "תמונת ניצחון". בשעה שנכתבות שורות אלה, כלל לא ברור מי הצד המנצח במלחמה האיומה שנכפתה עלינו בשמחת תורה, ושסופה מי ישורנו. בשעה שנכתבות שורות אלה, "תמונת הניצחון" היא של מחבלי חמאס בטבח שמחת תורה, ותמונתם של פליטים יהודים בארצם. מוטב לישראל להתרכז בלחימה, ולהפסיק לחשוב על "תמונת ניצחון". ממילא מדובר על ניצחון פירוס.

 

שרלטנים חסרי בושה, המתיימרים לייצג את משפחות החטופים אבל לאמיתו של דבר מייצגים רק חלק מהן, מנסים לרתום את פרשת החטופים למאווייהם הפוליטיים הבלתי דמוקרטיים. בדרכם הנלוזה הם מנסים לכפות עסקת כניעה על מדינת ישראל, ובכך נותנים רוח גבית לדרישות החמאס. הקישור ההולך ומתקבע בין מאבק משפחות החטופים לשחרור יקיריהן לבין הפגנות השנאה בצומת קפלן ובנתיבי איילון מזיק למאבקן של משפחות החטופים, וכדאי שאלה תיזהרנה מאותם גורמים מסוכנים.

 

אוסלואידים שלא למדו דבר מ"שלום" אוסלו, ממלחמת אוסלו שנבעה ממנו באופן צפוי מראש, ומהקונספציה השקרית של "פתרון" שתי המדינות, לועסים שוב ושוב את הביטוי השחוק עד לזרא, שאלת "היום שאחרי". בשלב זה כלל לא ברור כיצד תסתיים המלחמה ועל כן קשה לתכנן את המציאות אחרי סיומה. אבל, בינתיים, המושג "היום שאחרי" הפך לשם קוד לשיבה אל איוולת המדינה הפלשתינאית בארץ ישראל המערבית. נכון עושה ראש הממשלה כאשר הוא חוזר שוב ושוב על כך שלא תהיה מדינה פלשתינאית ממערב לנהר הירדן. הלוואי ויעמוד בדיבורו זה. זה גם צריך להיות התנאי היחיד שלו להרחבת ממשלתו, הרחבה מחויבת המציאות לנוכח ההכרעות העומדות לפתחנו בעתיד הקרוב ביותר, בפרשת החטופים ובסוגיית המלחמה בחזית הצפונית. מכל מקום, אין שיבה לאוסלו!

 

"ימנים" בעיני עצמם מעלים את רעיון השיבה לגוש קטיף. גירוש היהודים מרצועת עזה היה מעשה מגונה, שתרם למציאות הנוכחית. עם זאת, במציאות שהתעצבה מאז הגירוש, אין שיבה לקטיף!

 

שרים בלתי ראויים מקשים שוב ושוב על תפקודה של הממשלה בימים קשים אלה. אחד מהם הוא שר השיכון יצחק גולדקנופף – "מה שייכת הממשלה למלחמה?" – ואין הוא היחיד שאינו מוסיף כבוד לממשלה. מי שמעביר תקציב מופקר, אף הוא איננו אחראי.

 

ולבסוף: נושא השירות בצה"ל. תמיד תמיד, וקל וחומר בימים אלה, הכל הכל צריכים לשאת בנטל/זכות השירות בסדיר ובמילואים, בהיקף אחיד ובשכר אחיד: בנים ובנות, חילונים דתיים וחרדים, נח"לאים ותלמידי ישיבות ההסדר, ימנים ושמאלנים, יהודים וערבים. כולם! ומי שלא יישא בנטל, ייהנה פחות מעטיני המדינה. די להשתמטות!

 

ד"ר רון בריימן

היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

 

חדשות-1 ג' אדר א' תשפ"ד 12.02.24

פוסטים אחרונים

bottom of page