top of page

הערות על המצב

מהלך הפתיחה של מלחמת שמחת תורה יכול לחזור על עצמו במועד קרוב ו/או בהיקף גדול/אכזרי יותר


ד"ר רון בריימן

י"ד בכסלו תשפ"ד - 26.11.23

 

01                 יש לשוב ולהזכיר שוב ושוב: מהלך הפתיחה של מלחמת שמחת תורה יכול לחזור על עצמו במועד קרוב ו/או בהיקף גדול/אכזרי יותר ו/או כאשר נדמה לנו שהפקנו את הלקחים: המון מוסת יכול להתחיל לצעוד מערבה בירושלים ו/או במודיעין ו/או בראש העין ו/או בכפר סבא ו/או בעפולה, בלי נשק ובלי אלימות בתחילה ועם אלימות אכזרית בהמשך. ראו הוזהרנו !

02                 יש לשוב ולהזכיר שוב ושוב: מכחיש השואה אבו מאזן ו/או יורשיו המוכתרים בתשקורת – הרוצחים מוחמד דחלאן או מרואן ברגותי – אינם הפתרון אלא הבעיה, ואסור להמליכם על מקום כלשהו בארץ ישראל המערבית.

03                 על ישראל להפנים שהטירוף המשיחי של האוסלואידים, והקונספציה השקרית אשר ליוותה את תהליך הדמים של אוסלו, אסור שישלטו בחיינו. עלינו להבהיר כלפי פנים וכלפי חוץ שאין חיה כזאת "פתרון שתי המדינות", ויפה שעה אחת קודם.

04                 אסור לסכן את חיילי צה"ל, לא כדי לשמש מגש הכסף להקמת מדינה לאויב מרמאללה, ולא כדי להיכנס שלא לצורך למנהרות החמאס. אם תצליח ישראל להסביר ל"עולם" הנאור כביכול שלחץ על האויב ברצועת עזה יהיה הומניטרי יותר מאשר אספקה הומניטרית למחבלים ולאוכלוסייה התומכת בהם, כן ייטב לנו וכן תתקצר המלחמה.

05                 נראה שהסיוע ההומניטרי המוגבר במהלך שחרור החטופים נעשה ללא בקרה מספקת על תכולתו ועל יעדיו, יעדים שחלקם נמצאים בצפון הרצועה, למרות שהאזור טרם טוהר לחלוטין מהאויב.

06                 שתיקת הפמיניסטיות: בשלבי החזרת החטופים נקבע העיקרון "הפמיניסטי" לפיו לא מפרידים משפחות, כלומר לא מפרידים בין ילדים לאימותיהם, אבל כן מפרידים בין ילדים לאבותיהם. כמו כן נקבע העיקרון "הפמיניסטי" לפיו לנשים קשישות יש קדימות בשחרור, לפני גברים קשישים. והפמיניסטיות הפרוגרסיביות ממלאות פיהן מים.

07                 מלחמת שמחת תורה ושיקום היישובים הפגועים ותושביהם יעלו הון רב. הכסף הזמין ביותר לתחילת המימון הוא הכספים הקואליציוניים לשנים 2023-2024 שטרם חולקו, ואשר חייבים להיות מועברים לאלתר למימון המלחמה והשיקום. אם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' איננו מבין ומפנים זאת – עליו להתפטר. חזקה על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא מבין זאת. אם לא יכפה על סמוטריץ' מדיניות מתחייבת זו ו/או לא יכפה עליו להתפטר – עליו להתפטר בעצמו.

08                 ניסיון של יהודים מעטים לפגוע בערבים חפים מפשע הוא פשע נתעב ומסוכן. אם שר המשטרה איתמר בן-גביר איננו מבין ומפנים זאת – עליו להתפטר. חזקה על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא מבין זאת. אם לא יכפה על בן-גביר מדיניות מתחייבת של לחימה ללא פשרות בטרור באשר הוא – כולל טרור יהודי – ו/או לא יכפה עליו להתפטר – עליו להתפטר בעצמו.

 


ד"ר רון בריימן היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

bottom of page