top of page

צבועים נמאסתם


הגרי לא היה צריך להתפתל  ● היה עליו להסביר בפשטות שמדובר בהחלטה של אגף המבצעים בצה"ל, במסגרת סמכותו, ולנוכח המידע שהיה בידיו על תוקפנות צפויה של האויב בשומרון והמידע שלא היה בידיו באותו שלב על תוקפנות אפשרית של האויב בעזה


ד"ר רון בריימן

כ"ג בכסלו תשפ"ד - 05.12.23


 

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מופיע ערב ערב, כבר 60 ימים, בפני הציבור הישראלי ומעדכן אותו לגבי המתרחש במערכה הכבדה שנכפתה על ישראל החל בבוקר שמחת תורה, שבעה באוקטובר 2023. הגרי, לוחם ומפקד בכיר, ממלא את תפקידו במיומנות, והדיווחים שלו מעוררים אמון בקרב הצופים והמאזינים.

 

אבל, לאחרונה הגרי התפתל מול מגישות ומגישים תוקפניים, שכל רצונם להבאיש את ריחו של צה"ל – ובדרך זו גם את ריחה של ממשלת ישראל – על כך שבראשית אוקטובר העביר 120 לוחמים (לוחמי עתודה בבסיס צאלים) אל השומרון, לתגבור הכוחות שנפרסו שם, לנוכח המידע שהצטבר על התלקחות צפויה. עיקר תפקידם היה לאבטח את כביש 60 בקטע בו הוא עובר בכפר העוין חווארה, שם התרחשו לא מעט פיגועים קטלניים.

 

הגרי לא היה צריך להתפתל. היה עליו להסביר בפשטות שמדובר בהחלטה של אגף המבצעים בצה"ל, במסגרת סמכותו, ולנוכח המידע שהיה בידיו על תוקפנות צפויה של האויב בשומרון והמידע שלא היה בידיו באותו שלב על תוקפנות אפשרית של האויב בעזה. הפקודה של אגף המבצעים היתה חוקית, הגיונית ומוצדקת בנסיבות קבלתה.

 

כיצד היו אותם מגישות ומגישים תוקפניים מתנהגים אילו ההוראה היתה להעביר 120 לוחמים (לוחמי עתודה בבסיס צאלים) אל הגליל, לתגבור הכוחות שהיו עסוקים, למשל, בהגנה על מנרה? אין לי ספק שההתלהמות בתקשורת היתה נעלמת, כי הגנה על מנרה היתה נחשבת ללגיטימית והייתה מצדיקה דילול מזערי של הכוחות בדרום (בהגנה על תנועת מתיישבים על כביש 232) לטובת הגנת מנרה. אבל, כאשר מדובר בדילול מזערי של הכוחות בדרום (בהגנה על תנועת מתיישבים על כביש 232) לטובת הגנה באזור חווארה, הריר ניגר משפתיהם של אותם מגישות ומגישים תוקפניים וצבועים. מדוע הגנת יהודים בכביש 60 באזור חווארה שונה מהגנת יהודים בכביש 232, או באזור מנרה?!

 

די לצביעות של ערוצי התבהלה והתרעלה בכלל, וערוץ 12 בפרט.

 

 

ד"ר רון בריימן היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

 


22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

bottom of page