top of page

אחים או אוייבים?

"ישראל הראשונה" (מזוהה עם הגמוניה תרבותית, פוליטית ומשפטית, שמאוכלסת ברובה באשכנזים בעלי נטיות מרכז-שמאל) ל"ישראל השנייה" (מזוהה עם ציבור המזרחים ונוטה לתמוך בליכוד ובמפלגות ימין), אתם לא אחים שלנו...


רקטור אוניברסיטת חיפה, פרופסור גור אלרואי, אמר לניו יורק טיימס בהתייחסו לרפורמה המשפטית, כי


"הישראלים שתומכים בנתניהו, המשיחיים והחרדים, הם לא חלק מהחברה שלי. הם כבר לא האחים שלי". לדברי פרופ' אלרואי, "הסולידריות בישראל כבר לא קיימת יותר".

כך ענתה ד"ר קרן אסייג לפרופ' אלרואי: "מה זה אומר בכלל, לא אחותך? יש בין חבריי לצוות המחקר גם כאלו המתנגדים לרפורמה. הם נחשבים בתור אחים שלך, ואני לא? איזה מין מסר אתה מנסה להעביר למי שחושב אחרת


ממך? האם אני כעת אויבת בעינייך? האם זו אקדמיה בעינייך? אותי לימדו שאקדמיה אמורה להיות בית לריבוי דעות, דוגמה ומופת לפלורליזם ופתיחות מחשבתית. מדוע עלי לחוש כאילו בכירים במוסד בו אני חוקרת מנסים להשתיק אותי, רק בגלל תיקון לחוק שהעבירה הקואליציה? האם במוסד הנאור אין יותר מקום ל"משיחיים וחרדים", כדבריך? מי יכול להבטיח שכאשר אהיה מועמדת לקידום או אנסה להתמודד על מינוי מסוים, עמדתי הפוליטית האישית לא תיזקף לחובתי? הרי אני כבר לא "אחות", איך אדע שאני מקבלת הזדמנות שווה ביחס לעמיתים שאולי קרובים יותר בדעתם לבכירי האוניברסיטה, "אחים" יותר על פי הרקטור?"

תכתובת מיילים בין פרופסורים על רקע הרפורמה המשפטית (פורסם בערוץ 11 ב 16.8.23).

פרופ' אמריטוס באוניב' בן גוריון: "בעוד שמונה ימים ממשלת ישראל כנראה תעביר את החוק הראשון שיהרוס את שלטון החוק בישראל."

פרופ' עוזי וישנה: "אני מעדיף לא להיגרר לדיון פוליטי בפורום הזה. אבל מאחר שהנושא עלה, אני מאמין שהשינוי המוצע הוא רק עוד צעד הכרחי לשיקום שלטון החוק בישראל."

"הישראלים DRAFTJS_BLOCK_KEY:8k4lsשתומכים בנתניהו, המשיחיים והחרדים, הם לא חלק מהחברה שלי.


פרופ' אמריטוס באוניב' בן גוריון: "מה שמזעזע הוא שאפילו אנשים נחמדים ואינטליגנטיים כמו פרופ' עוזי וישנה נופלים בשקרים של היוזמה הנתעבת והפושעת הזו. אתה צריך להתבייש שאתה מאפשר לארצי האהובה להתפרק. אני מבקש שלא תיצור איתי קשר יותר ושתסיר את המאמר שלי מכל מקום שבו התכוונת לפרסם אותו. לא אסכים להשתתף בשום דבר שאתה מעורב בו כסופר ועורך, לא אסכים אפילו להיות איתך באותו חדר." פרופסורים לא מעטים במחנה נגד הרפורמה המשפטית/רק לא ביבי, אכן לא רואים בנו אחים, אלא אויבים מרים.

אמיר נחומי, תא"ל בדימוס, בהפגנה בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית: "מאות האלפים יוצאים מבתיהם לכיכרות ורחובות להגן על המדינה מפני אויב מסוכן הרבה יותר מאלה שבקודמיו, אויב שבה מקרבינו, שבה להרוס ולכלות את המדינה, את כלכלתה, את המרקם ההברתי שלה ואת צביונה ואת ערכיה"

רם בן ברק, המשנה לראש המוסד לשעבר: "נתניהו גורם יותר נזק מהאיראנים, איתם לפחות אנחנו יודעים להתמודד "

עמוס ידלין, ראש אמן לשעבר, מכנה את נתניהו ״אויב פנימי״. היו זמנים שבהם אמירות שראש הממשלה הוא "סיכון ביטחוני" נחשבו להסתה פרועה. לדוברי המחאה נגד הרפורמה המשפטית יש היתר להגיד הכול.

תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר: "אנחנו עוברים תהליכים הדומים לקו קלוקס קלאן. נתניהו חבר למפלגות גזעניות נוראיות ועמדותיו לא רחוקות מהן". "ברגע שראש ממשלה הופך מדינה דמוקרטית לדיקטטורה, זה אדם שצריך לתת דין. אם הצעת חוק עילת הסבירות תעבור בקריאה שנייה ושלישית, מדינת ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה"

נחמיה דגן, תת-אלוף במיל', כיהן כקצין חינוך ראשי – ממליץ על "שיתוק המשק" ומבהיר שהשיתוק הזה "יביא בהכרח להתנגשויות אלימות בין המשק לממסד, שעלולות להתפתח למלחמת אזרחים". "הצד הביביסטי מורכב ממיעוט אלים מאוד, פחדן מאוד ומאוד לא נחוש. אנחנו יודעים להילחם. הם לא. המלחמה תהיה קצרה. אלימה וקצרה... אנחנו במלחמה. ובמלחמה כמו במלחמה צריך לנצח."


כרמי גילון, ראש השב"כ לשעבר: "הפוליטיקאים החרדים והחרד"לים הם הג'יהאד היהודי, הם איום קיומי וודאי על מדינת ישראל"

אהוד ברק, הרמטכ"ל וראש הממשלה לשעבר – "אני קורא לציבור להיערך לשעה בה נתחיל במרי אזרחי לא-אלים, כפי שעשו לפנינו מהאטמה גנדי ומרטין לותר קינג. כך נעצור את נתניהו מלהפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה... "

אהוד ברק ב-2020 בשיחת זום עם פורום 555 מסביר "...באופן אובייקטיבי אני יותר מתאים ויותר בשל מכל אדם אחר במדינה לקחת את ההגה. יש לי חבר היסטוריון שאמר לי פעם: 'אהוד, לך יקראו כאשר יצופו גופות בירקון'. אני מבקש להדגיש, לא יצופו גופות של שוהים בלתי חוקיים מהשטחים ולא של ערבים ישראליים, יצופו גופות של יהודים, שיהודים הרגו"

אהוד ברק בריאיון לרשת סי.בי.אס האמריקנית (19.09.23), "אנחנו נחסום את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה, יהיו עליות ומורדות, זה אולי ייקח זמן, וייתכן שחלק מהאנשים יאבדו את חייהם בדרך. נביא לזה סוף - לא משנה מה המחיר".

אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר: "זמן לעבור לשלב המלחמה - לא בנאומים אלא קרב פנים אל פנים"



יאיר גולן, כיהן כסגן הרמטכ"ל: "לגאול את ישראל מהמחלה הממארת שנקראת בנימין נתניהו". "נגד ממשלת הזדון והרשע יש רק דרך אחת - מרי אזרחי"

עמירם לוין, אלוף פיקוד הצפון לשעבר: "צה"ל עומד מהצד ומתחיל להיות שותף בפשעי מלחמה. תסתובב בחברון ותראה רחובות שערבים לא יכולים להסתובב שם, בדיוק כמו מה שקרה בגרמניה". כותרת שהופיעה ב 13.08.23 בערוץ אלג'זירה (ובערוצים ערבים נוספים): "בכיר לשעבר במוסד (עמירם לוין): הצבא הישראלי מבצע פשעי מלחמה בגדה..."

דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר על רה"מ: "נתניהו לא פטריוט ישראלי". "גם היטלר אמר ב-1920 אבל הוא נהיה שליט רק ב-1933". "אנחנו לא נשרת במילואים תחת דיקטטורה. נקודה"

נדב ארגמן, ראש השב"כ לשעבר: "אם החקיקה האיומה והנוראה הזאת תעבור, אנחנו מדינה אחרת - אז


אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו".

גיורא חמיצר, יוצר הטלוויזיה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הסוף שלו יהיה סוף כמו של כל דיקטטור בהיסטוריה שלנו". "תסתכלו בויקיפדיה, תראו איך גומרים דיקטטורים, ככה יגמור ביבי"

יפתח גולוב מהאחים לנשק באירוע התרמה וגיוס תמיכה בקרב יהודי ארה״ב: ״בתור מי שפעל בעבר רבות נגד ארגונים אנטי-ישראלים, אני מודיע לכולם ה BDS-והארגונים האנטי ישראלים הם כבר לא האיום הגדול של ישראל אלא הממשלה שלנו״

שקמה ברסלר ממובילי המחאה: "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא יהודים", אכן התנצלה על כך בציוץ, אך אף מנהיג שמאל/מרכז לא גינה את האמירה השערורייתית הזאת שהיא גם זילות השואה, וגם הסתה פרועה. באותו בפאנל שנערך בנהלל האשימה עוד ברסלר כי נשיא המדינה יצחק הרצוג "כבר חודשים מחבל במחאה כדי להציל את נתניהו".



"מה משותף לחמאס ולציונות הדתית": זו הכותרת מתוך שקופית של מצגת שהוצגה בהרצאה שניתנה למפקדים הבכירים הבאים של צה"ל במסגרת קורס פיקוד ומטה (פו"ם) המתקיים (אוגוסט 2023) באוניברסיטת חיפה. השוואה בין ארגון הטרור הרצחני הקורא להשמיד את עם ישראל לבין מגזר שלם בציבוריות הישראלית היא בזויה. דובר צה״ל דניאל הגרי: בהמשך לפרסומים אודות שקופית שהוצגה בקורס פיקודי בצה״ל, מדובר בהשוואה חמורה שאין לה מקום בצה״ל.

פרופ' עידית מטות (ב2020 מונתה לחברה בכירה במטה הרפואי של הממונה על המאבק בנגיף הקורונה): "חברי הממשלה הם חיידקים שגורמים להרס הגוף." כן, שוב משווים יהודים לחיידקים.

עמי אילון ראש השב"כ לשעבר מודאג מההסתה נגד נתניהו: "כשהקריאות האלה מגיעות מאנשים שנתפסים כאנשי שוליים - ההשפעה שלהם מינורית, אבל אם זה אנשים שנתפסים כמובילי דעה - יש מי שמקשיב להם"

יעקב עמידרור, ראש המל"ל לשעבר: "אי אפשר לחיות במדינה דמוקרטית במצב ש


בו קבוצה, חשובה ככל שתהיה, תחליט לפרק את היכולת של מדינת ישראל להגן על עצמה בגלל שהיא לא מסכימה עם הממשלה. ארגמן והחברים שלו עושים טעות אדירה, והאויבים שלנו מעבר לגבול רואים את זה".

האם אנחנו עדיין עם אחד? האם אנחנו בחזרה לגלות? האם אלימות בוטה (מילולית ופיזית) של תומכי וראשי "מפלגת המחאה" תשתלם? האם הטייסים הסרבנים, הלא מתנדבים, הלא מתייצבים יפנו את נשקם (מטוסים ומסוקים) נגד אזרחים סוג ב' (ביביסטים, דתיים, חרדיים, מסורתיים, ימנים, מזרחיים,


רוסים, אתיופים...) שהצביעו בבחירות לא נכון? אני מניח שמכונאים בחיל האוויר לא יתנו לזה יד (https://www.ynet.co.il/news/article/s1fwcdbzn). לכן, הנחה של נחמיה דגן, תת-אלוף במיל' ש"הצד הביביסטי מורכב ממיעוט אלים מאוד, פחדן מאוד ומאוד לא נחוש. אנחנו יודעים להילחם. הם לא. המלחמה תהיה קצרה. אלימה וקצרה... אנחנו במלחמה. ובמלחמה כמו במלחמה צריך לנצח.", וקביעה של אהוד אולמרט, "זמן לעבור לשלב המלחמה - לא בנאומים אלא קרב פנים אל פנים", הנחות וקביעות אלה מוטעות כי יכולות הטייסים להילחם על הקרקע פחותים בהרבה. ואולי כדאי להזכיר לעצמנו, אויבינו וגם טילים שלהם לא מבדילים בין אנשי ימין לאנשי שמאל. כדאי להזכיר לכולנו, למרות הכל -


אחים אנחנו!


איתן בן דב

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

bottom of page